Strona 1 z 33

Intek HR5500

: 2012-05-27, 18:57
autor: Janosik
Witam.
Mam takie pytanie , może ktoś spotkał się z taką sytuacją , otóż tak, są cztery radyjka .

Krzysztof baza Intek HR5500
Janosik Intek HR5500 Mobil
Katapultion Intek HR5500 Mobil
Janusz baza Linkoln

O co chodzi ja i katapultion oddaleni o jakieś 50km od baz , stoimy w tym samym miejscu , prowadzimy łączność w czwórkę w USB i jest taka sytuacja , gdy ja nadaje Krzysztof baza nie może mnie zrozumieć stoimy w piątkach , moja modulacja jest nie czytelna dopiero jak Krzysztof ruszy pokrętło od RF PWR czyli mocą tak na godzinę 9 to wszystko jest w porządku za to Janusz odbiera mnie bez problemowo . Gdy zaś nadaje Katapultion Krzysiek może kręcić pokrętłem mocy w prawo i w lewo nic się nie dzieje z modulacją , i teraz nie wiemy o co chodzi , czy Krzysiek ma możliwość dostrajania się pokrętłem mocy i clarifierem , czy coś jest nie tak , bo ja na przykład gdy on nadaje kręcę w prawo i lewo mocą i nic, modulacja jego się nie zmienia , pisałem do Hasana ale też założyłem temat bo może mieliście taką sytuację o co kaman , dodam że w FM , AM czegoś takiego u niego nie ma , a może to z moim radyjkiem jest coś nie tak , ale nie bo przy prowadzonej łączności z katapultionem on u siebie nie ma czegoś takiego że może dostrajać modulację pokrętłem od mocy, kreci prawo lewo i wszystko jest w porządku , a tu u Krzysia w radyjku tylko jak ja nadaje to musi pokręcić mocą . co jest ???

: 2012-05-27, 19:46
autor: IRON
Sorki z pytanie nie na temat ale widze tu 3 inteki i chiałbym zapytac o cos.
czy u was tez macie poblokowane nadawanie na CW ?

: 2012-05-27, 19:52
autor: Bartecki
IRON pisze:Sorki z pytanie nie na temat ale widze tu 3 inteki i chiałbym zapytac o cos.
czy u was tez macie poblokowane nadawanie na CW ?
a tego nigdy nie sprawdszałem :-) ale może tak być bo do cw używa się klucza który wpina w gniazdo z tyłu

: 2012-05-27, 20:09
autor: db68
Dziwna sprawa. Wychodzi na to, że tylko wasze radia się nie lubią. :-P Ha ha . Mogłeś zamienić się radiami z kol katapultion i sprawdzić z ciekawości, czy jego radio + Twoja antena dają taki sam objaw.
Ps
Dzięki za łączność dzisiaj
Darek

: 2012-05-27, 20:16
autor: Bartecki
tutaj wina raczej nie leży po stronie anteny

: 2012-05-27, 20:24
autor: db68
Raczej nie,ale byłoby od czego zacząć. Próbowałeś lekko odstroić się od f . Płynnie raczej nie można , ale o jakąś tam minimalną wartość?

: 2012-05-27, 21:48
autor: nowy 77
Ciekawy problem trudno tak doradzić ale test rozmowy z auta kolegi Katapultion na jego ustawieniach i na jego radiu ,TY podejmujesz mikrofon i zamieniacie się mikrofonem rozmawiając z Krzysztof baza i co on na to ? Obstawiam ze Twój głos jest bardzo basowy w realu mam rację ? Pózniej to samo na Twoim radiu i już wszystko będzie wiadomo co tu nie gra .

: 2012-05-27, 21:57
autor: Janosik
z tego co rozmawiałem z Krzyśkiem to sprawa wygląda tak że jak na USB da pokrętło od mocy na godz 8 to mnie nie może zrozumieć a katapultiona zrozumie czysto , ja mu modulacyjnie odpływam tak jak by 1KHZ w górę ale wystarczy że przestawi pokrętło na godz 9 odbiera mnie bardzo ładnie , ale to tylko w USB tak się dzieje , mówi że to mu nie przeszkadza bo i tak daje na full , to tylko tak testowo było zrobione i teraz nie wiem czy moje radio co nie tak czy jego , może to ma też znaczenie że on ma jakieś filtry podłączone , pogadam z nim jeszcze to napiszę co i jak .

db68, ja również dziękuję za łączność :-D do następnego radiowego

: 2012-05-27, 22:00
autor: Bartecki
Janosik, pogadaj z nim jutro i niech nagra jakiś filmik, to nam najlepiej zobrazuje całą sytuację

: 2012-06-19, 19:11
autor: dokan
Wiatm, Ja trochę z innej beczki mam pytanie. Mam dylemat w zakupie tego radia HR-5500. na chwile obecną korzystam z Presidenta Walkera, po przeróbkach sinad i własnych oraz z mikrofonu densei 2002 po tuningu. jak to radyjko spisuje sie na podstawowym CB tzn 19 itp? Drugi temat to montaż tego radyjka w samochodzie. Dziś usłyszałem teorię ze od drgań itp warunków "drogowych" mogą poprzestawiać sie filtry czy rozregulować częstotliwości. W kazdym bądź razie ja tak to odebrałem. Co o tym sądzicie? No i ta kwestia jak wypada w stosunku do walkera.... bo nie chciał bym żałować zmiany.

: 2012-06-19, 19:17
autor: MarianP.
dokan pisze:czy rozregulować częstotliwości.
To jest prawda. Częstotliwość od wstrząsów po jakimś czasie rozjedzie się na pewno. Szczególnie uciążliwe jest to na SSB. Radio to na 19 sprawuje się jak każde inne, normalnie. Mi osobiście szkoda by było takiego nowego sprzętu wozić w aucie tylko po to żeby pytać o dróżkę. Chyba że zamierzasz robić konkretne łączności to można takie radio sobie sprawić.

: 2012-06-19, 19:44
autor: dokan
No to mnie zmartwiłeś z tą częstotliwością. Sprawa leży w tym, że po prostu mam chętnego na mojego Walkera i pomyślałem ze to okazja zmienić radyjko, a akurat to mi "wpadło w oko". Z drugiej strony nie zamierzam po np roku odwiedzać serwisu w celu jakiś regulacji itp. Drugi temat to rozmiary tego radia, ale to jeszcze jestem w stanie przeboleć na koszt funkcji i możliwości.

: 2012-06-19, 19:53
autor: MarianP.
Zależy jeszcze jaki montaż. Można pokusić się o gumowe bądź inne "amortyzatory" tak by na radio nie przechodziły wszystkie siły spod kół jeżdżąc po naszych cudownych autostradach. Tak czy siak każdemu radiotelefonowi wstęgowemu dobrze zrobi przegląd raz w roku.

: 2012-06-19, 20:07
autor: Pyrek
W zestawie z hr-em są podkładki

: 2012-06-19, 20:44
autor: SQ9RNU
Po 1 : W HR-5500 w zestawie są podkładki
Po 2: Czy jeździsz starem , że wstrząsy są aż tak potężne ( ja jeżdze miesiąc i nie zauważyłem żadnych odchyłów )
Po 3 : Jak jeździ dużo to nie istnieje tylko #19 - ja osobiście często wchodzę na 27,555 czy 26,425 i robię łączności z mobila
Po 4: Radio wcale nie jest aż tak duże - rozmiarowo podobne do Uniden 78 - u mnie po zmianie nie odczułem różnicy

Podsumowując : MOim zdaniem warto - świetne radio !!!