światła do jazdy dziennej
Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator
światła do jazdy dziennej
Widzę, że teraz na potęgę wszyscy upodabniają nawet pudełka do Philipsów Daylight4.
JFK II V1 by Konektor / Harry III V2 by Konektor
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12
Omega 27 / Titanium 1400
RSN4001A / ESP-12 / HFS-12
światła do jazdy dziennej
Najlepszy jest ten znaK na pudelku i lampie CE czyli czajna eksport
Mobil 1: M-TECH LEGEND III + Sirio T3-27 + SIRIO MAG 125 DV
Mobil 2: M-TECH LEGEND III + Sirio OMEGA 27 + SIRIO MAG 125 DV
Mobil 2: M-TECH LEGEND III + Sirio OMEGA 27 + SIRIO MAG 125 DV
światła do jazdy dziennej
W związku z tym, że to forum CB, może warto by wymienić opinie jak ma się używanie świateł DRL do szumów/zakłóceń słyszanych w radiu.
W samochodzie mam zamontowane MaxLed DRL 404 i efekt jest taki ja na nagraniu poniżej:
-- https://instaud.io/cC0" onclick="window.open(this.href);return false; --
Na nagraniu słychać najpierw dźwięk uruchomienia CB radia, następnie szum bez włączonych świateł DRL, a następnie znacznie większy szum po włączeniu tych świateł. W praktyce jest tak, że używanie świateł DRL uniemożliwia odbieranie słabszych sygnałów radia CB, całkowicie je zagłuszając.
A jak to wygląda u Was?
W samochodzie mam zamontowane MaxLed DRL 404 i efekt jest taki ja na nagraniu poniżej:
-- https://instaud.io/cC0" onclick="window.open(this.href);return false; --
Na nagraniu słychać najpierw dźwięk uruchomienia CB radia, następnie szum bez włączonych świateł DRL, a następnie znacznie większy szum po włączeniu tych świateł. W praktyce jest tak, że używanie świateł DRL uniemożliwia odbieranie słabszych sygnałów radia CB, całkowicie je zagłuszając.
A jak to wygląda u Was?
światła do jazdy dziennej
Szwagier kupił jakieś światła do jednego z aut w rodzinie i niestety tam nie ma CB . Ale mogę Ci powiedzieć, że nie da się za to po włączeniu takich świateł słuchać normalnego radia FM w aucie.
Zakłócenia nakładają się właśnie słyszalnym szumem w okolicach 50% sygnału.
Z tego co wyczytałem gdzieś na elce to poprawę ponoć przynosi podłączanie poprzez dodatkowy przekaźnik lub wstawienie dodatkowego stabilizatora. Niestety z braku czasu nie robiłem prób. Osoba, która jeździ na co dzień nie słucha też radia to nie ma pośpiechu.
Tu masz przykładowy post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1653418-30.html
Zakłócenia nakładają się właśnie słyszalnym szumem w okolicach 50% sygnału.
Z tego co wyczytałem gdzieś na elce to poprawę ponoć przynosi podłączanie poprzez dodatkowy przekaźnik lub wstawienie dodatkowego stabilizatora. Niestety z braku czasu nie robiłem prób. Osoba, która jeździ na co dzień nie słucha też radia to nie ma pośpiechu.
Tu masz przykładowy post http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1653418-30.html
Mobil: PC122/Sirio Omega 27; CRT MIKE/wilson little
Było :A18, AT Smart,Yosan Micro,AT-6666(szatan),Lafayette Atena,Herbert,ALINCO DR-135DX,Lincoln,HR-5500,Alan 87,Alan 28,Saturn 40,Ralistic TRC-482,Cobra 146 gtl,Apollo Road Blues,Yosan CB-300,MTech LIII,Uniden 520,Yosan Pro 120, Walker,Omega Farun
Było :A18, AT Smart,Yosan Micro,AT-6666(szatan),Lafayette Atena,Herbert,ALINCO DR-135DX,Lincoln,HR-5500,Alan 87,Alan 28,Saturn 40,Ralistic TRC-482,Cobra 146 gtl,Apollo Road Blues,Yosan CB-300,MTech LIII,Uniden 520,Yosan Pro 120, Walker,Omega Farun
światła do jazdy dziennej
U mnie ostatecznie się okazało, że wymiana świateł DRL na inny model rozwiązuje problem. Wspomniane wyżej MaxLed DRL 404 zastąpiłem światłami Magneti Marelli LAQ010.
Po wymianie zakłóceń już nie ma, ustąpiły całkowicie - nie pojawiają się ani po włączeniu stacyjki (napięcie poniżej 12V) ani po uruchomieniu silnika (14V). Wreszcie mogę używać CB przy włączonych DRL.
A więc jakość wykonania samych DRL (zastosowane przetwornice, cewki itd.) odgrywa decydującą rolę w ewentualnym zakłócaniu (lub nie) instalacji.
Po wymianie zakłóceń już nie ma, ustąpiły całkowicie - nie pojawiają się ani po włączeniu stacyjki (napięcie poniżej 12V) ani po uruchomieniu silnika (14V). Wreszcie mogę używać CB przy włączonych DRL.
A więc jakość wykonania samych DRL (zastosowane przetwornice, cewki itd.) odgrywa decydującą rolę w ewentualnym zakłócaniu (lub nie) instalacji.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 2014-01-20, 18:48
- Lokalizacja: Wrocław
światła do jazdy dziennej
Nie mam świateł dziennych ale nie mam też nic przeciwko światłom dziennym.
Mam natomiast coś przeciwko kierowcom, którzy po zapaleniu świateł dziennych zapominają o tym, że widać ich tylko z przodu.
Jechałem już po zapadnięciu zmroku za "nieoświetlonymi", kiepsko widocznymi samochodami, bo jak się okazało po ich wyprzedzeniu, jechały na dziennych.
Zdarzyło mi się też, że na autostradzie w ulewnym deszczu pojawiał się nagle 15-30m przede mną "nieoświetlony" samochód, chociaż z przodu był oświetlony bo jechał na dziennych.
Mam nadzieję, że w miarę przybywania samochodów ze światłami dziennymi, nie będzie przybywać kierowców uważających, że "dzienne" całkowicie zastępują "mijania".
Mam natomiast coś przeciwko kierowcom, którzy po zapaleniu świateł dziennych zapominają o tym, że widać ich tylko z przodu.
Jechałem już po zapadnięciu zmroku za "nieoświetlonymi", kiepsko widocznymi samochodami, bo jak się okazało po ich wyprzedzeniu, jechały na dziennych.
Zdarzyło mi się też, że na autostradzie w ulewnym deszczu pojawiał się nagle 15-30m przede mną "nieoświetlony" samochód, chociaż z przodu był oświetlony bo jechał na dziennych.
Mam nadzieję, że w miarę przybywania samochodów ze światłami dziennymi, nie będzie przybywać kierowców uważających, że "dzienne" całkowicie zastępują "mijania".
Walker mod. Konektor + Megawatt 4000 + FireStik FL-3 + Sirio T-3 27 + KONEKTOR MINI 40
był: Teddy, Megawatt 3000, AS 100
był: Teddy, Megawatt 3000, AS 100
- Szpadyzor11
- Posty: 862
- Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: światła do jazdy dziennej
Albo że halogeny zastępują dzienne :P Warto wspomnieć przy jakich warunkach trzeba przełączyć dziennie na mijania bo wielu nie wiewojteketjow pisze: Mam nadzieję, że w miarę przybywania samochodów ze światłami dziennymi, nie będzie przybywać kierowców uważających, że "dzienne" całkowicie zastępują "mijania".
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
KO10
Pozdrawiam.
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej
Dlatego w wielu krajach obowiazuja dziene z przodu jak I z tylu no ale nie u nas, choc mnie tez to czesto irytuje
światła do jazdy dziennej
U nas właśnie obowiązują \ obowiązywały dzienne z przodu i pozycyjne z tyłu, jeśli sam montujesz i nie jest to oryginalną instalacja fabryczną. W UE obowiązuje tylko przód, więc dzisiaj tak, czy owak, powinno się respektować prawo nadrzędne, unijne. W moim mam zrobione dzienne Wesemowskie plus tył pozycyjne, bo to było z 7 lat temu. Przy kontroli zaglądali, czy tył się święci, bo chcieli mandat wlepić... Ja miałem, więc nie musiałem ich uświadamiać o nadrzędności prawa unijnego. Mam tylne pozycyjne, bo chcę być widoczny na drodze i nie denerwować innych, że bez świateł jeżdżę.
BAZA:
HERBERT 1 + DENSEI 2002 tuning + FUTURA 1 5/8
MAYCOM EM-27 + M60 1/4
MOBIL:
HERBERT 1 + DENSEI 2018 JAPAN tuning + SANTIAGO 1200 W DZIURCE
RĘCZNIAK:
MAYCOM SH-27
MAYCOM AH-27
HERBERT 1 + DENSEI 2002 tuning + FUTURA 1 5/8
MAYCOM EM-27 + M60 1/4
MOBIL:
HERBERT 1 + DENSEI 2018 JAPAN tuning + SANTIAGO 1200 W DZIURCE
RĘCZNIAK:
MAYCOM SH-27
MAYCOM AH-27
- Szpadyzor11
- Posty: 862
- Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
- Lokalizacja: Lubelskie
światła do jazdy dziennej
To miałem napisać do Kolega wyżej, ale nie byłem pewny i nie chciałem wprowadzać w błąd, jeżeli mowa o tylnych światłach czy mają świecić (a mamy nie fabryczne DRL-y) to trzeba poszukać w widełek w których są opisane daty pierwszych rejestracji które wymagają by tył świecił, a które nie muszą.
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
KO10
Pozdrawiam.
światła do jazdy dziennej
Czyżby Panowie kierowcy zakładający sobie światła do jazdy dziennej nie zapoznali się nawet z przepisami na temat ?
Wyjątek z przepisów :
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Wyjątek z przepisów :
W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
- Szpadyzor11
- Posty: 862
- Rejestracja: 2015-02-17, 02:36
- Lokalizacja: Lubelskie
Re: światła do jazdy dziennej
Panie, kto ma takie nowe samochodyRych pisze:...W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku...
A wracając do rzeczy, chyba być lepiej widocznym niż mieć przemeblowany tył samochodu, lub jak kto woli z d... garaż mieć zrobiony.
Jak bym zakładał to wolałbym żeby tył też świecił.
O warunkach przełączania na mijanie tez wspominałem, nie ważne czy mrugają, czy połowa nie swieci, ważne że są bo sasiad ma
Coś tam jest, ale to bardziej rzeźba niż sprzęt...
KO10
Pozdrawiam.
KO10
Pozdrawiam.
światła do jazdy dziennej
Nie jestem przeciwnikiem świateł do jazdy dziennej. Jestem za a nawet przeciw
Bo przepis o niemaniu świateł pozycyjnych z tyłu jest do du....
Bo przepis o niemaniu świateł pozycyjnych z tyłu jest do du....
Baza - Albrecht AE7500, Antena Sirio 2016, Mikrofon Beyerdynamic LP2
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
Mobil - Antek - 6666, Antena Sirio Turbo3000
światła do jazdy dziennej
Obowiązkowe wyposażanie pojazdów w światła do jazdy dziennej oceniam pozytywnie.
To dobry krok w kierunku ochrony środowiska - w końcu z wyjątkiem LEDów wyłączamy wszystkie światła w samochodzie (pozycje, oświetlenie kabiny, zegarów, rejestracji). W skali globalnej ziarnko do ziarnka się zbierze i mikro oszczędności paliwa i reflektorów/żarówek procentują.
Są też i zagrożenia - chociażby zapominanie o światłach mijania gdy warunki tego wymagają (zmierzch, pogorszenie widoczności itp.). Tutaj za bezpieczeństwo odpowiada kierowca. Chyba, że auto zrobi to za niego i np. włącza światła mijania w oparciu o czujnik oświetlenia.
Inna kwestia: dużo instalacji DRL robionych na własną rękę jest wykonanych byle jak. LEDy zamontowane zbyt blisko siebie, świecące razem ze światłami mijania, niesprawne (palące się słabo lub nie wszystkie LEDy w grupie, lub nie palące się wcale).
Niezależnie od technologii, przepisów i rozwoju motoryzacji, czy światła włączone czy wyłączone, zawsze i wszędzie myślenie musi być ustawione w pozycji: włączone.
To dobry krok w kierunku ochrony środowiska - w końcu z wyjątkiem LEDów wyłączamy wszystkie światła w samochodzie (pozycje, oświetlenie kabiny, zegarów, rejestracji). W skali globalnej ziarnko do ziarnka się zbierze i mikro oszczędności paliwa i reflektorów/żarówek procentują.
Są też i zagrożenia - chociażby zapominanie o światłach mijania gdy warunki tego wymagają (zmierzch, pogorszenie widoczności itp.). Tutaj za bezpieczeństwo odpowiada kierowca. Chyba, że auto zrobi to za niego i np. włącza światła mijania w oparciu o czujnik oświetlenia.
Inna kwestia: dużo instalacji DRL robionych na własną rękę jest wykonanych byle jak. LEDy zamontowane zbyt blisko siebie, świecące razem ze światłami mijania, niesprawne (palące się słabo lub nie wszystkie LEDy w grupie, lub nie palące się wcale).
Niezależnie od technologii, przepisów i rozwoju motoryzacji, czy światła włączone czy wyłączone, zawsze i wszędzie myślenie musi być ustawione w pozycji: włączone.
- cassiopeia
- Posty: 6364
- Rejestracja: 2011-03-26, 23:06
- Znak/ranga: 161CBF081
- Lokalizacja: Kalisz - najstarsze miasto w Polsce
- Has thanked: 3 times
- Kontakt:
światła do jazdy dziennej
Od kontroli poprawnosci instalacji sa stacje diagnostyczne ktore tego nie robia.