Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Jakie radio i gdzie zaprogramować, na jakie pasma.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik

Awatar użytkownika
Jake
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-19, 21:32
Znak/ranga: SQ9RFT
Lokalizacja: Kraków

Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: Jake »

Chciałbym kupic transceiver VHF, zakres QRG 118-174MHz RX+TX, wazne zeby miał modulacje FM+AM, nie potrzebuje SSB.
Myslalem o ktoryms z prostych iComów np. IC-2200, albo Yaesu, ale okazuje sie ze zaden z nich nie umozliwia pracy z modulacja amplitudy. Ciezko znalezc w internecie informacje jakie modele spelnialyby zalozenia
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4Runner 3.0V6 1991
------------------------------
President JFK II + Sirio Super 9
iCom IC-2200
Awatar użytkownika
suzu4x4
Posty: 552
Rejestracja: 2015-01-05, 01:32
Znak/ranga: 161HF001
Lokalizacja: Wrocław JO81KD

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: suzu4x4 »

z tego co pamiętam to żaden z radiotelefonów amatorskich VHF nie ma możliwości nadawania w modulacji AM.
także RX+TX będzie w zakresie 136-175 a w zakresie 118-136 tylko RX.
Wg mojej wiedzy żaden też z radiotelefonów VHF/UHF FM nawet jak ma odbiór AM w paśmie AIRBAND to nie ma nadawania w AM (w żadnym z pasm).
Także jak chcesz nadawać w modulacji AM to tylko kombajny typu FT857, FT100, IC706, IC7000 itd. ale nadawanie AM będziesz miał tylko w paśmach HF/VHF/UHF w paśmie AIRBAND nadawanie też będzie zablokowane.
Mobil - Legend III white + SIRIO SILVER 90
Kamper - AT6666 + Sirio Carbonium 27 Black/Santiago 1200/Antron A99
Będe jechał zapraszam do rozmowy
AntekPabianice
Posty: 6625
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Kontakt:

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: AntekPabianice »

W Air bandzie nadawanie tylko dla radiotelefonów lotniczych i tylko w AM, a to regulują odpowiednie przepisy lotnicze. Chyba, że w paśmie 108-118 MHz możesz posłuchać urządzeń radionawigacyjnych (VOR, DVOR, DME etc.).
Oczywiście, nie muszę nadmieniać, że potrzebne do tego jest odpowiednie pozwolenie radiowe.
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
Jake
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-19, 21:32
Znak/ranga: SQ9RFT
Lokalizacja: Kraków

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: Jake »

Odnosnie przepisów i regulacji prawnych - mam pelna swiadomosc. Mam cały osiagalny komplet licencji z UKE: amatorska, morska dalekiego zasiegu i lotnicza. Jestem krotkofalowcem, żeglarzem i pilotem amatorem ;)
Bandplan VHF, a takze podział pasma lotniczego(108-118 nav aids, 118-137 radiofonia w AM) tez sa mi znane.
Głownie chcialbym sluchac pasma lotniczego z domu/samochodu - lokalny ruch w CTR i na lotnisku, sprawdzenie ATIS w drodze na lotnisko itp. Mozliwosc nadawania raczej traktowalem jako dodatek na jakiś wypadek blizej nieokreslony, cos w stylu nie wiem po co, ale dobrze jest miec. Niestety po glebszym rozpoznaniu tematu widze, ze raczej jest to trudno osiagalne. O ile rozblokowac TRX'a zazwyczaj nie jest trudno, tak wiekszosc rafiotelefonow VHF nie posiada w ogole nadajnika w modulacji AM, wiec nie ma mozliwosci zadnym sposobem takiej funkcjonalnosci mu dolozyc.
W takim wypadku, mysle ze wlasnie bede celował w iCom'a IC-2200 lub IC-2300. Rozwazam tez ewentualnie multibandowe radio, konkretnie IC-706mk2, ale to jednak inny zakres finansowy niz ten na ktory jestem przygotowany.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4Runner 3.0V6 1991
------------------------------
President JFK II + Sirio Super 9
iCom IC-2200
Awatar użytkownika
januwojt
Posty: 2233
Rejestracja: 2010-01-20, 15:33
Znak/ranga: SQ9ORF
Lokalizacja: Trzebinia

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: januwojt »

Jak masz te wszystkie licencje to dziwne , że pytałeś o radia z taką możliwością wiedząc jak priorytetowo jest chroniony airband .
AntekPabianice
Posty: 6625
Rejestracja: 2011-11-20, 20:42
Znak/ranga: 161CBF131
Lokalizacja: JO91QP
Kontakt:

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: AntekPabianice »

Jake pisze: 2022-01-24, 02:16 Odnosnie przepisów i regulacji prawnych - mam pelna swiadomosc. Mam cały osiagalny komplet licencji z UKE: amatorska, morska dalekiego zasiegu i lotnicza. Jestem krotkofalowcem, żeglarzem i pilotem amatorem ;)
To chyba wiesz w jakich okolicznościach możesz prowadzić korespondencję radiową na paśmie lotniczym?
Ekipa KONEKTOR
MOJE RADIO...
"Nie wie, bo ma muszki w oczach - wyjaśniał Orr z przesadną cierpliwościa - Jak może zobaczyć, że ma muszki w oczach, skoro ma muszki w oczach?"
161CBF131/SQ7AIS
Awatar użytkownika
Jake
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-19, 21:32
Znak/ranga: SQ9RFT
Lokalizacja: Kraków

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: Jake »

Mieć mozliwosc a uzywac na lewo to dwie rozne rzeczy. Jestem z tych co lubia byc przygotowania na rozne ewentualnosci.
Odnosnie prawnych uwarunkowan transmisji - jak na kazdym pasmie, licencja operatora to jedna sprawa, ale rownie istotne jest pozwolenie radiowe. Wydane na konkretna radiostacje, konkretny zakres czestotliwosci, konkretna moc nadawania, typ emisji, zamontowana w konkretnym statku powietrznym z przypisanem konkretnym call signem.Na morzu zreszta jest podobnie, dodatkowo tam dochodzi jeszcze indywidualny numer MMSI zakodowany w radiostacji, sluzacy jako desygnator w transmisji DSC na CH70.

I w zasadzie temat byl pierwotnie zalozony w giełdzie jako ogłoszenie, moderator przeniósł go tutaj. Bardziej niz porady, szukam mozliwosci zakupu, bo allegro/olx i qrz.com ostatnio pustki. Był w zeszlym tygodniu jeden IC-2200 na allegro w rozsadnych pieniadzach, ale bylo tam cos kombinowane z mikrofonem, taka chalupnicza naprawa. I odpuscilem.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4Runner 3.0V6 1991
------------------------------
President JFK II + Sirio Super 9
iCom IC-2200
Awatar użytkownika
Jake
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-19, 21:32
Znak/ranga: SQ9RFT
Lokalizacja: Kraków

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: Jake »

Jeszce jedna istota roznica o ktorej zapomnialem napisac wczoraj jest tez fakt, ze w lotnictwie lacznosci air to air jest rzadkoscia i w zasadzie jest do tego jedynie jedna predystynowana czestotliwosci 123.450Mhz. Na morzu jest to standardem, i jest mnostwo wolnych kanałów spoza podstawowej grupy kanalow sluzbowych, ktore w obrebie zachowania dopuszczalnej mocy, typu emisji i posiadania pozwolenia sa w zasadzie do wolnego uzytku do lacznosci ship to ship, ship to shore, ship to dinghy itp.
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4Runner 3.0V6 1991
------------------------------
President JFK II + Sirio Super 9
iCom IC-2200
Awatar użytkownika
Jake
Posty: 53
Rejestracja: 2012-05-19, 21:32
Znak/ranga: SQ9RFT
Lokalizacja: Kraków

Re: Transceiver VHF 118-174MHz FM+AM

Post autor: Jake »

Radio kupione - iCom IC-2200. Trafil sie w bardzo dobrym stanie i rozsadnej cenie.
Przy okazji dla potomnych:
IC-2000 oraz IC-2200 ma RX ma pasmie lotniczym 118-137MHz (czyli tylko radiofonia)
IC-2100 oraz IC-2300 NIE ma mozliwosci RX pasma lotniczego
Isuzu Trooper 3.1D 1997
Toyota 4Runner 3.0V6 1991
------------------------------
President JFK II + Sirio Super 9
iCom IC-2200
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tranceivery i osprzęt pomocniczy”