Rozmowa z niemieckimi kierowcami tirow?

Posty będą dodawane po akceptacji. Nie pytamy tu o radia itp.

Moderatorzy: Hasan-Łódź, Krecik, Moderator

topek
Posty: 18
Rejestracja: 2009-08-10, 16:14

Rozmowa z niemieckimi kierowcami tirow?

Post autor: topek »

Witam,
mam radio ktore potrafi polskie i niemieckie czestotliwosci (FM).
To sie chyba multistandard nazywa.
Moje radio to TTI 880

Poniewaz dobrze znam niemiecki i czesto bedac w DE mijam tylko niemieckie tiry (czasami trudno rodaka na 28 zlapac) chcialbym zapytac jakiegos niemieckiego kierowce tira jak droga wyglada.

Robi ktos z was cos takigo?

Kiedys gdzies widzialem w sieci (tutaj?) liste kanalow na ktorym niemcy rozmawiaja, przestawilem na ten kanal, zmienilem w radiu na FM i dupa, nikogo nie slyszalem. NIkt nie reagowal na moje pytania.
Czy cos robie zle/zapomnialem?

Rozmawia ktos regularnie z niemieckimi kierowcami tirow i moglby pomoc?
Awatar użytkownika
kgb14
Posty: 6309
Rejestracja: 2007-12-23, 12:41
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: kgb14 »

niemiecki drogowy to 9 i fm . Jeśli masz multistandard to tadio powinno wtedy pracować w ,,5'' .
,,One To Day is Worth Two To- Morrows''
Mobil Subaru Forester Kpo DX 5000 +ASTATIC ROAD DEVIL + SIRIO MEGAWATT 4000 w ,,dziurce'' Ręczniak CB: Alan-80A Baza : Radmor AFM 871
http://www.formaniak.aaf.pl/
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
KiMCIO
Posty: 2442
Rejestracja: 2008-06-04, 19:22
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: KiMCIO »

Tematy korków, fotoradarów itd itp masz na bierząco w niemieckim radiu, jak znasz niemiecki to załacz sobie niemiecką rozgłośnie radiową i będziesz wszystko wiedział co powyżej napisałem. Chyba, że chcesz tak kurtuazyjnie sobie pogadać...to próbój, mi sie nigdy nie udało, a parę razy przy propie próbowałem ze stacjami bazowymi z Hamburga i Hannoweru.
Pomagam w zakupach w Chinach.

http://ali.pub/e5dqi" onclick="window.open(this.href);return false;

Gwarantuje dobre ceny :-) Dla Kolorowych specjalne oferty!
topek
Posty: 18
Rejestracja: 2009-08-10, 16:14

Post autor: topek »

kgb14 pisze:niemiecki drogowy to 9 i fm . Jeśli masz multistandard to tadio powinno wtedy pracować w ,,5'' .
Czyli wystarczy przelaczyc radio na kanal 9 i czestotliwosc zmienic z AM na FM i powinno hulac?

To co piszesz to wiedz "ogolna" czy sprawdzone empirycznie?
ROzmawiales kiedys z niemieckimi kierowcami?
Awatar użytkownika
Mayor7
Posty: 1370
Rejestracja: 2009-10-08, 08:48
Lokalizacja: KO01PG

Post autor: Mayor7 »

No co tu powiedzieć?
Część z naszych pewnie nie będzie chciała rozmawiać z niemcami - coś mi się zdaje że chyba chodzi o ostatnią wojnę :mrgreen:
Z drugiej strony niemcy są też ostrożni to i po co się wdawać w dyskusję z polakami - jeszcze okradną albo co :->

Lepiej się nastawiać na łączności DX-owe. Wtedy jedni od drugich daleko i się nie boją :mrgreen:
Osobisty tuning sprzętu dla dziewczyn z CB-forum :mrgreen:
Awatar użytkownika
gibol1412
Posty: 157
Rejestracja: 2010-03-31, 16:43
Lokalizacja: Choszczno
Kontakt:

Post autor: gibol1412 »

Wystarczy w radiu zmienić standard na D lub EU, który sprawi, że radio będzie w "5" np. zamiast częstotliwości 27.180 będzie 27.185 dla kanału #19, potem zmienić modulację na FM, przejść na kanał drogowy jw. i powinno być ok. Aczkolwiek użytkowników w innych krajach jak na lekarstwo. Statystyki użytkowania CB w europie mówią same za siebie. W Polsce użytkowników CB jest jak pamiętam więcej niż w całej europie :evill:
73!
Jarek Choszczno
161NT043
SQ1PRC


Moje filmy
Awatar użytkownika
Mobil-Zasada
Posty: 1143
Rejestracja: 2009-10-29, 23:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mobil-Zasada »

FM i AM to nie częstotliwość tylko rodzaje modulacji.

Ty musisz przejść w piątki czyli 5KHz w górę. Zrobisz to przestawiając multistandard z Polskiego na inny.

Kanał drogowy u Niemców: 9FM, inaczej 27.065FM
Auto: Alan 28 + Alan F36 + President Texas
Dom: President Jackson + CS-3 + Motorola 4001A + Sirio Boomerang 27A (działka - stare CTE 5/8, 3 przeciwwagi) - weekendy
Rower: Alan 42MULTI + MIK + oryginalny helikal lub Alan 9 PLUS
topek
Posty: 18
Rejestracja: 2009-08-10, 16:14

Post autor: topek »

gibol1412 pisze:Wystarczy w radiu zmienić standard na D lub EU, który sprawi, że radio będzie w "5" np. zamiast częstotliwości 27.180 będzie 27.185 dla kanału #19, potem zmienić modulację na FM, przejść na kanał drogowy jw. i powinno być ok. Aczkolwiek użytkowników w innych krajach jak na lekarstwo. Statystyki użytkowania CB w europie mówią same za siebie. W Polsce użytkowników CB jest jak pamiętam więcej niż w całej europie :evill:
Nawet niemieccy kierowcy tirow nie rozmawiaja miedzy soba?!

Porobie testy.

A da sie tak ustawic radio zeby jednym przyciskiej przeskakiwac miedzy 28 AM PL i 9 FM DE?
BO radio mam schowane w podlokietniku i nawigowanie w trakcie jazdy w radiu jest utrudnione.
bartek1706
Posty: 1470
Rejestracja: 2009-07-08, 13:50
Lokalizacja: konstancin KO02NB
Kontakt:

Post autor: bartek1706 »

Nie ma takiej możliwości.
Awatar użytkownika
gibol1412
Posty: 157
Rejestracja: 2010-03-31, 16:43
Lokalizacja: Choszczno
Kontakt:

Post autor: gibol1412 »

Chyba że kolega kupi np. Kenwooda TS-50 :lol:
73!
Jarek Choszczno
161NT043
SQ1PRC


Moje filmy
bobek84
Posty: 108
Rejestracja: 2013-01-12, 15:48
Lokalizacja: mlawa

Rozmowa z niemieckimi kierowcami tirow?

Post autor: bobek84 »

Albo cre8900 i dwa kanały jednoczesnie sluchac
cre 8900, megawatt4000,densei2002(konektor)
president James + sirio turbo 1000
ODPOWIEDZ

Wróć do „ABC cb radia.--Podstawy , czyli co kazdy powinien wiedzieć.”